tisdag 10 juli 2012

Påtdocka

Att fingerfläta/påta är något jag försökt få Elisia intresserad av ett tag. Intresset finns men det har inte riktigt "klickat" med fingrarna. Hon har försökt och försökt men efter ett tag så är det ju inget roligt när det inte går.
Men så hittade jag denna och nu är det hur kul som helst och det påtas för fullt en del kvällar.

Klicka på länken ovanför för en noggrannare beskrivning. Själv är jag jättenöjd med den, dottern också. Jag måste säga att det är skitbra underhållning för Elisia och jag får då tid till att sitta med det garnet jag arbetar med för stunden :-)

Här kan ni läsa om vad de andra i Husmosskolans Nya Syförening har gjort denna vecka.

För övrigt så har bilden flyttat på sej så nu sitter den helknasigt... men jag tror ni ser den ändå.
H

3 kommentarer:

  1. Det är en väldigt bra idé. Men jag har inga glasspinnar hemma.

    SvaraRadera
  2. Kul variant på fingerflätning. Själv har jag nog glömt hur man gjorde...

    SvaraRadera
  3. Vilken söt påtdocka! Skulle aldrig komma på att man kunde göra en variant såhär. :)

    SvaraRadera