fredag 3 augusti 2012

Äntligen kväll

Äntligen är det kväll!! Och nej jag jublar inte för att det vankas utgång eller dylikt utan för att klockan är så mycket så att barnen är i säng och det börjar bli en "okej" tid för mej att gå och sova. Har känt mej helt off idag och inte haft ett dugg roligt. Mensvärk och ont i fötter, ben, knän, lår som spänner (inte på ett bra sätt) så fort jag går (inbillar mej att gamla stela människor känner så) (så jag får väl säga hej till den klubben), huvudvärk har jag också haft.

Men nu på kvällskvisten så har dess krämpor till största delen släppt, kanske för att jag äntligen tagit mej tid och satt mej och har suttit ett tag. Kanske det var det min gamla kropp behövde? Att jag inte kunnat sitta tidigare har berott på badrumsrenovering och så länge det beror på det biter jag gärna ihop och tar hand om barn, lagar mat till dom. Till oss vuxna lagade jag inte mat. Men fixat disken har jag gjort ett antal gånger idag så efter middagen skickade jag över den stafettpinnen till en av de inneboende. Imorgon går den över till nästa. Jag börjar nästan planera hur jag ska köra hårt med dem.

Badrummet då, det går framåt! Men Robban lyckades få in skräp i ögat som skaver. Ett besök på vårdcentralen resulterade enbart i nån kräm som ska droppas i ögat. Skräpet sitter alltså kvar. 
Badrumsgolvet, fast just nu har det även kommit på gipsskivor, eller vad det nu är, så det går att gå på golvet.
Taket.

Just nu har jag planer på att bara slöa framför datorn och sen gå å sova oduschad. Trött är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar