söndag 5 augusti 2012

Plocka saker

Något som verkligen kan göra mej helt tokig är detta eviga plockande på saker. Det är saker precis överallt! Det värsta är nog när det inte ens går att ställa ner ett glas någonstans i köket för det är saker överallt!!! Jag blir tokig!!! Innan flytten så tyckte jag att jag rensade bort hur mycket som helst som vi inte använde, men innan Loppisen som blir det nog en rensning till, bort med en massa glas bland annat. Jag hatar när det är saker överallt. Så lite saker som möjligt borde ju iallafall underlätta lite.

Det röriga köket i bilder...
 Någonstans därunder finns köksbänken.
 Delar av köksbordet är synligt. Alla stolar är inte sittbara.
Den gamla micron tror vi dog pga överhettning och fortsätter vi att använda våran som vi gör är det bara en tidfråga innan den checkar in den också. 

Städningen är påbörjad av mej och ska avslutas av någon annan. För jag ska sova då de andra vuxna som bor här inte klarade av att smyga när de kom hem mitt inatten. Att låta som om de möblerade om klarade de däremot av.

2 kommentarer:

  1. Ja, med barn så blir det verkligen saker ÖVERALLT! Men jag tycker att jag har börjat vänja mig vid att gå och plocka hela dagarna... haha. Jag tänker nästan inte på det längre och gör det liksom automatiskt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst blir det leksaker överallt + andra saker som barnen leker med och det plockar jag gärna upp, eller iallafall utan att klaga. Det jag stör mej på är när andra vuxna människor lägger saker precis överallt!! Något jag iofs också gör men jag är med och städar undan det sen också.

      Radera