torsdag 23 augusti 2012

Lego åt många håll

Då var det äntligen lite mer fixat i lekhörnan! Som jag sagt tidigare inspireras jag till att göra lika mycket för barnen på jobbet som för barnen jag har hemma :-) Så nu byggs det med lego åt mer än ett håll. Uppskattat!
Legoplattan på väggen satte jag upp med häftmassa. Kanske inte det mest hållbara vilket Robbanpåpekade för mej. Men jag vet inte hur det är att skruva och ha sej i gipsväggar (jag kan inte förstå varför folk inte sätter i träskivor istället!! Bara att slå i spikar, typ) vilket jag även sa till Robban. Då fick jag svaret att skruvmejseln låg, var det nu var, så med lite tur har han skruvat dit den ordentligt snart. Legoplattan fick iallafall sitta kvar och barnen verkar ha kul när de byggde.
Nu kan de även se ordentligt i lekhörnan då Robban åkte iväg till IKEA för nån dag sen och köpte en lampa. Lunch åt de där också och för första gången fick Elmer mos och köttbullar. Däremot så fattade han inte att barnen fick glass efter maten. Elisia hade tydligen tittat länge och väl på frysen med glass men inte sagt nåt och heller inte klagat. Men hon får glass nästa gång :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar