måndag 13 augusti 2012

En lång cykeltur

Då var första dagen på jobbet avklarad, och jag är trött, så trött! Dels av jobbet i sej men framför allt av cykelturen till och från jobbet!! 40 minuter tog det dit och lite snabbare gick det nog hem. Då visste jag ju hur långt det var (jag har aldrig cyklat dit förut). Så nu har jag motionerat för ett par månader framåt. Skönt. 1 mil blev cykelturen, enkel resa.

Trevligt var det att cykla. Som jag skrivit tidigare så kommer man ut på landet efter villaförorten där jag bor och sen är det bara "landet" tills man kommer till det samhälle jag jobbar. Ett massa natur med andra ord. Så idag har jag sett både hästar och kossor :-) Även får.
Några får. Nej de ville inte vända på sej.

Det som var jobbigast när jag cyklade dit var att jag visste inte riktigt hur långt det var. Det var en massa träd överallt, och jag tänkte många gånger att bakom nästa träd så kommer jag se samhället, men icke. Istället såg jag en massa små rara (för att använda min mors uttryck) hur, och lite större hus också. Cyklade även förbi ett slakteri vilket är lite mindre trevligt men de behöver ju finnas de med. 
En massa träd.

Imorgon blir det dock bilen då jag vi ska till mina föräldrar men då Robban behöver ha jobbarbilen så måste jag först hem och hämta barn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar