torsdag 16 augusti 2012

Roliga saker

Tjohoo!! Idag hämtade jag ut ett roligt paket :-) Tygblöjor var det i, och för miljöns skull och i hopp om att få en enklare potträning så använder jag tygisar. Att de sen är mycket snyggare än vanliga pappersblöjor ser jag bara som ett plus!
Blöjorna är av märket poops och av modell pocketblöja. Sedan tidigare så har jag två stycken som sitter hur bra som helst på Elmer! Bra är att de är rymliga i modellen då Elmer har en kropp modell fylligare. Då jag redan testat dem så vågade jag mej på en hel hög.

Annars så har dagen varit fullspäckat med intressanta föreläsningar och diskussioner. Jag blir så inspirerad när jag ser bilder från andra förskolor som har fokus på en skapande miljö! Något som jag tycker är kul är att jag blir inte bara "jobbinspirerad" utan jag blir också sugen på att göra liknande saker hemma!

Imorgon blir det en rolig studiedag med en massa planering på arbetsplatsen och förhoppningsvis kanske vi kan iordningställa något. Jag har också bakat en misslyckad kladdkaka jag ska ta med. Fullt ätbar men inte så kladdig som jag skulle vilja ha den. Måste lära känna ugnen lite mer. Baka mer alltså.

2 kommentarer:

  1. Vi la ner tygisarna nu. De suger men Alex kissar som en galning så de höll inte ens när han sov middag. Men sen tror jag inte att alla "ytterbyxor" håller tätt, men jag tänkte att du ska testa några på Elmer och se hur de funkar på honom. För jag vill ju ha dem till nästa barn och framförallt kunna sälja dem sen.

    SvaraRadera