torsdag 30 augusti 2012

Märk kläderna!!

Semestrar avslutas och höstterminen börjar. Ett litet tips till alla föräldrar är att märka era barns kläder!! 

På något sätt så lyckas barn nämligen antingen hitta den där pyttelilla vattenpölen bakom busken allra längst bort och bada i den en efter en så att allt blir blött. Då åker kläderna sen in i torkskåpet - tillsammans! Sen är det väldigt svårt att veta vilka byxor som ska sitta på vilket barn. 

Strumpor är ett annat klädesplagg som gärna plockas av, av barnen, och att hitta rätt ägare till en strumpa som hittas under soffan och till en annan strumpa som hittas i sanden (där jag jobbar har vi också sand inne) är nästan omöjligt. 

Rätt som det är så serveras det soppa och alla barn spiller ner sina tröjor och vips så är allt i torkskåpet igen...

Vantar är också något som gärna blir blött och så var vi i torkskåpet igen...

Det finns många olika sätt att märka kläder på, alltifrån att enkelt skriva med märkpenna till stämplar och till lappar som ska strykas på. Jag har testat alla de tre sätten jag nämner och jag föredrar helt klart märkpennan! Stryklapparna tyckte jag var krångliga och framför allt tidskrävande, särskilt om det bara var ett enda plagg som skulle märkas. Stämpeln tyckte jag var för klumpig och den jag har är på tok för stor för de små namnlappar som sitter på kläderna. Märkpennan - hur smidig som helst!! Snabbt och enkelt.

1 kommentar:

  1. något tips på vart man kan köpa en bra märkpenna?

    SvaraRadera