måndag 6 augusti 2012

Dagen första tid vid datorn!! Inte ens Ipaden har jag haft tid till att glutta på idag. Fullt upp. Ändå så har jag inte gjort särskilt mycket. Men färre uppdateringar kommer ni nog att få vänja er vid då detta är min sista lediga vecka. Imorgon är det 17 månader sedan jag gick på föräldraledighet i kombination med sjukskrivning. På 17 månader har jag inte jobbat. Så denna vecka njuter jag! 

Samtidigt har jag lite panik, inte för att jobba det ska bli kul, men det är så mycket jag tänkt jag skulle göra denna sommar och jag har inte gjort något av det! Pratade med en granne idag och sa att det har varit så skönt att bara vara hemma, och det har det verkligen varit!! Så skönt att inte alltid behöva åka iväg och bada, gå iväg för att vara ute. Så skönt att bara kunna öppna dörren.

Upp och iväg var det imorse. Iväg för att köpa tråd till gardiner som jag äntligen kommit mej för att sy upp. På tok för långa har de varit. Så det var det jag gjorde när Elmer sov istället för att blogga. Att hinna blogga när han är vaken är näst intill omöjligt då han är av typen "jag vill också knappa på datorn". Elisia var precis likadan och jag skulle gissa på att väldigt många barn vill vara med och knappa på datorn. 

Men men, sytt upp gardiner har jag gjort. Väldigt tråkigt är det. Men skönt att sy lite, att få bota min skräck för symaskinen lite. Måste säga att jag börjar komma överens med den där skräcken mer och mer. 
En vardagsrumsgardin modell kortare. 

Nu kan ju säkert en del av er tänka att jag valde en väldigt märklig längd på gardinen. Klippte hon fel så att hon var tvungen att ha gardinen så kort? Svaret är nej, gardinen är medvetet uppsydd till denna märkliga längd. Anledningen till det är barnvagnen. Till vänster om gardinen har ni nämligen altandörren och på altanen brukar Elmer sova i vagnen mitt på dagen, om det inte är skitvarmt då brukar vagnen få stå i hallen. Tidigare har gardinen ALLTID fastnat i vagnen!! Nu hoppas jag det är slut på det.

Lila tråd hade jag ju inte hemma så det var jag och barnen å köpte på förmiddagen. Köpte även ett prickigt tyg. Prickar, stjärnor, ränder och hjärtan är något jag gillar! Så något prickigt blev det också sytt, men det får ni läsa mer om någon tisdag på ett syföreningsmöte. Kanske imorgon, kanske inte. Vad jag vet är att det kommer inhandlas mer tyg för det gick faktiskt över förväntan att sy det jag gjorde. Måste utvecklas inom det området!
Prickigt tyg.

I badrummet har det också jobbats denna eftermiddag. Så aktivt att jag inte hann sno Robban till barnvakt till sina små så jag hann blogga lite. Eller ska jag vara helt ärlig så försökte jag inte ens, jag tyckte det var bättre att det blev lite gjort där. Det är inte roligt att gå i trappen med Elisia på armen var och varannan natt för att hon är kissnödig.
Badrumstaket.

Glömde även att köpa nässpray när jag handlade tidigare så hur jag ska kunna sova inatt har jag ingen aning om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar