fredag 24 augusti 2012

Kladdiga cookies

Baka tycker jag om att göra och tills idag har jag, med hjälp av barnen, fixat ihop fredagsfika till mina kollegor. Självklart har jag lämnat kakor hemma också! Helt sjukt goda var de! 

Receptet hittade jag i en tidning på jobbet, vad den hette kommer jag inte ihåg men jag bjuder er på det. Läste någonstans att om något är publicerat i en tidning så är det redan publicerat i ett fritt forum och därmed fritt fram att publicera det igen. Så här kommer orginalreceptet...
Lite ändringar blev det. Jag använde flytande margarin ca 3/4 dl och vanligt socker. Möjligt att det blev lite mindre hackad choklad också då Elmer satt och åt av den hackade som om han inte hade fått i sej något på hela dagen. Jag gjorde nog också mina lite större än det var tänkt, gräddade dem i ca 180 grader (eller nåt) och 9 minuter. 
Före gräddning. Robban frågade vad det var för bajshögar?!!
Efter gräddning. Ser fortfarande ut som bajshögar men helt perfekt goda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar