söndag 12 augusti 2012

Söndag

Då har jag och barnen kört iväg ännu flera kartonger till Loppisen. Mitt bord kommer utan problem att bli helt överfullt så kom och köp!! Jag vill inte ha med mej något hem! Absolut ingenting!! 

Totalt har jag nu kört iväg 6 stora kartonger, 3 små och en korglåda (även den till salu) med skor. Här hemma har jag kvar 2 stora kartonger och en mellanstor + lite hyllor och en babysitter. I förrådet har jag även ett babygym, jag tror att leksakerna till den finns någonstans bland kartongerna. Hoppas det. På tisdag körs resten iväg. Bl a har jag även med mej ett jättefint set med jacka/termobyxor från Polarn o. pyret i stl 80!

Så gott folk gör en liten utflykt på lördag (och gärna på söndagen också då det är öppet då med) till Loppisen i Gränby/Sannahed som ligger mellan Kumla och Hallsberg, ett par mil söder om Örebro. I Närke. Vet du inte var det ligger så titta i en kartbok, alternativt karta på internet. 

(här skulle det nu vara en bild på bordet överfullt med kartonger men varken kameran eller mobilen följde med så långt)

När jag senare kom hem och vi åt tacos fick jag höra den roligaste historien ever!! Robban och boysen som bor här var ute igår och många blir ju lite risiga i magen dagen efter vilket hos en av dem resulterade i något färgat i kallingarna!! Jag skrattade högt och länge med fulla munnen med mat!! Hahahahahaha!!!!

Och sen har det här hemma varit mycket prat om det förlorade guldet i OS, handbollsherrarna, men hallå!! De har ju för fan fått ett silver! De var ett lag som var helt uträknade, ingen trodde på dem och de har trots det blivit nästbäst i världens största idrottstävling!! De ska ha all cred för de har varit grymt duktiga! 

Fast jag måste säga att från detta års OS kommer jag mest att minnas Sveriges första medalj - Sara Algotsson-Ostholts OS-silver i fälttävlan, riktigt grymt bra! Sverige har inte tagit medalj i fälttävlan den OS -72. Då satt jag bänkad i soffan! Eller studsande i soffan...
Om ni googlar henne får ni se mycket bättre bilder...

Nu ska jag få barn i säng och sen läsa lite inför jobbet och sen duscha och få mej själv i säng för imorgon ska jag jobba! Spännande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar