onsdag 22 augusti 2012

Frisördags

Några gånger i mitt liv har jag agerat frisör. Med blandat resultat. 

Jag vet att en av mina systrar hade jätteslitet hår för en himlans massa år sedan och jag klippte då lite "här och där" för att få bort det som var mest slitet. Helt okej resultat.

En annan gång klippte jag den andra av mina systrar. Hon hade beställt en toppning av håret. Toppat blev det. Mycket. Två gånger, då hon var tvungen att gå till en riktig frisör efteråt. Jag hade visserligen klippt rak med definitionen att det var en rak linje. Att den raka linjen sen inte var vågrätt var väl kanske inte riktigt lika lyckat. 

Sen så har jag klippt Elmers lugg. Det gjorde jag tidigare i somras men lyckat resultat!

Och så i fredags så fick jag klippa Robban. Eller klippa är väl kanske att ta i. Trimma heter det väl egentligen. Men nu ska vi inte fastna i sådana petitesser.
 Före.
Efter

Klippningen fick betyget svalare och luftigare. Tyvärr så räckte inte batteriet i trimmern till skägget så snart är det slutdiskuterat om vem som får agera tomte till jul.

2 kommentarer:

  1. Har du klippt mej?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, en gång för länge länge sen. Det blev snett!

      Radera