torsdag 23 augusti 2012

Tänk på miljön!

Något jag anser att vi behöver bli bättre på här i världen är att tänka på miljön och faktiskt GÖRA något också! Här i västvärlden så skulle jag gissa på att konsumtion och bilkörning skulle kunna minskas en hel del. Själv drar jag nu mitt strå till stacken genom att cykla till jobbet. Det kommer jag tyvärr inte hinna när förskolan drar igång för barnen om 1½ vecka. 

Men så finns det ju även små saker vi alla kan göra. Återvinna är en sådan sak. Sen så är det ju så att återvinningen åker runt även den, och trots att återvinningsbilen går på biogas så känns det ju himla dumt att återvinningsbilen ska behöva åka extra för att några inte orkar vika ihop mjölkkartongerna! Själv viker jag alltid ihop mjölkkartonger. 

Jag packar även små plastförpackningar i stora, allt för att det ska ta så lite plats som möjligt.

Så här ser en flaska sköljmedel ut fylld med andra mer formbara plastförpackningar. Det gäller att utnyttja alla utrymmen! Do it.

1 kommentar:

  1. Jodå här märks allt ordentlig, beställde klisterlappar som stryks på kläderna med namn och telefonnummer.

    SvaraRadera