torsdag 9 augusti 2012

Mina petunior!!

Det var ingen trevlig syn jag hade i trädgården på förmiddagen när jag gick ut på framsidan och skulle klippa gräset. Mina älskade fina petunior som jag skrutit om med jämna mellanrum gillar inte regn, särskilt inte spöregn! Helt förstörda var de. Så nu har jag förutom att klippa gräset suttit och rykt bort sönderregnade blommor. 

Så här ser rabatten ut nu efter att jag ryckt bort alla trasiga blommor. Mest grönt men innan såg det verkligen hemskt ut!!!
Det är ju tur att häcken blommar iallafall. Fast nästa sommar ska den bort och det ska dit ett staket istället och innanför staketet kan det råka bli en liten rabatt, eller nåt. Kanske med smultron, jag lever ju på hoppet att barnen lär sej äta sådant om det finns så att det kan gå och plocka själva. Elmer brukar stå vid pallkragarna och käka sallad.

2 kommentarer:

  1. Jag slängde mina petunior idag och Alex bor vid smultronen och hallonen, det bästa han vet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas på att de tar sej då det sitter en del "blommor på gång" och de brukar se för jävliga ut efter regn!

      Tanken här är också att barnen ska bo vid jordgubbarna och smultronen, Elisia har iallafall börjat smaka :-)

      Radera