torsdag 2 augusti 2012

Oklädd dag

Idag har jag hela tiden haft känslan av att gå runt utan att vara klädd, inte naken, men ändå inte påklädd. På mej har jag haft tights och linne.
Kanske skulle jag ha tagit på mej en tunika? Och jag har ben de syns bara inte på bilden.

Men men, oklädd eller inte så har jag gjort en del idag. Jag har med hjälp av barnen bakat bröd, och svurit en del efter att degen jäst mer om det i ett eget inlägg. Jag har även bytt plats på en massa blommor, förhoppningsvis så ska de alla må bättre nu. Som vanligt så har jag även spenderat en massa tid i lekparken, men en virkning och mobilen. Det är underbart kul att se på barnen när de leker och att vara med och leka men lite vuxenunderhållning måste jag ha. Tvättat en massa har jag också gjort, det gäller ju att passa på när det går att hänga den ute.

På badrumsfronten har karln min och bror hans jobbat en hel del. Jag kan ju helt ärligt säga att jag har lite svårt att se vad som hänt sen jag öppnade dörren senast. Men nu ser det ut så här
 Golvet.
Taket.

Jag ser framemot den dagen det är klart. Det är lite jobbigt att gå upp och hjälpa Elisia på toaletten nattetid, helt plötsligt måste vi ju gå ner för trappen och sen upp igen! Och att gå själv är inte att tänka på för den lilla damen, till stor del förmodligen pga att det sker när hon är typ sovande. Inte helt ovanligt att hon blundar sej genom hela proceduren och somnar när jag bär henne från toaletten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar