tisdag 7 augusti 2012

Lek & Buslandet

Som ni kunnat läsa tidigare så har vi idag varit till Lek & Buslandet. Elisias himmelrike. Hur kul som helst har båda barnen haft. Tyvärr finns det endast några foton tagna med mobil, främst pga att jag fick klättra runt med Elmer och det är jag som är familjens fotograf. Hade Robban varit med så hade han garanterat tagit kort men nu var han inte det istället hade jag med mej min mamma och lillebror som lite extra hjälp. 

Så det blev jag, Elmer och mamma i bebishörnan och sen fick lillebror det viktiga uppdraget att följa Elisia. Med gott samvete kan jag avslöja att han var den som blev tröttast. Oj vad han var trött på slutet!! Och då sprang han ändå inte allt som Elisia sprang utan en del rutschbanor fixade hon själv. Hon var däremot inte ett dugg trött och ville absolut inte följa med hem. Det fanns inte en glad min på henne när vi tog på oss skor, höga skrik hade hon tyvärr gott om.


Kul hade de och fort gick det i rutschbanorna! Kan avslöja att jag faktiskt släpade med mej Elmer upp bland rutschbanorna för de stora barnen. Vi åkte en tillsammans, han satt i mitt knä, och vilket skratt det kom från honom! Underbart! 

Då vi var där på förmiddagen var min plan att vi åt lunch där och att Elmer skulle somna på hemvägen. Så långt gick allt bra. När vi kom hem så skulle jag hinna sitta vid datorn, blogga, läsa bloggar, sy upp de sista gardinerna, sticka lite och ta det lugnt. Detta skulle gå för att barnen skulle vara så trötta, Elmer skulle sova flera timmat i vagnen och Elisia skulle sitta och titta på film, alternativt leka i lugn och ro. 

Kiss my as!!! Elmer vaknade så fort vi kom hem. Han totalvägrade somna om, trots att jag försökte flera gånger i olika omgångar. Så besöket på Lek & Buslandet krävde endast 8 minuters middagssömn! Dålig valuta för de pengarna...

Då tänkte ju jag att Elmer måste ju tokdäcka jättetidigt ikväll! Nej nej nej, det måste vara nya duracellbatterier i den krabaten för han är fortfarande vaken. Men just nu förpassad till att leka med sin pappa så att jag kan få lite tid vid datorn :-)

Men jag måste säga att trots den dåliga utdelningen på trötta barn så rekommenderar jag ett besök på Lek & Buslandet i Örebro för det är skitkul!! För mej med :-) ett stort + att också att vuxna och barn under 1 år går in gratis. Första gången jag var där med Elisia behövde vi inte betala någon entré alls :-)

Nu ska det skrivas ett symötesinlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar