tisdag 21 augusti 2012

Virkad mössa

Då var det ännu en gång tisdag och som vanligt så är det också symöte hos Husmorsskolan. Idag ska jag isa er en mössa, det börjar ju dra ihop sej för höst...

Jag har gjort denna mössa tidigare och blev redan då sugen på att göra en till Elisia. Mönster hittade jag här. Men jag gjorde ett extra ökningsvarv. Jag har använt mej av garnet Molly från Järbo och så småningom kommer mössan att fodras vid öronen. Lite bökigt tycker jag det var att få en rak linje vid varvbytena men till slut så fick jag in den rätta knycken :-)

Kika gärna in och kolla vad de andra i syföreningen har gjort! Klicka HÄR!

5 kommentarer:

  1. Vilken sötnos. Jag har inte hunnit fundera på några mössor åt barnen. Förra året hade de köpemössor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer att bli lite köpemössor här med. De har en tendens till att gömma sej så det behövs några stycken!

      Radera
  2. Jättefin, blir sugen på att göra en till min lilla dotter:)
    /Kram Ulrika

    SvaraRadera