söndag 12 augusti 2012

Ge ditt barn 100 möjligeheter istället för 2

Då var en bok utläst. En av de bästa jag läst någonsin! Vad den heter kan ni läsa om i rubriken och den är skriven av Kristina Henkel och Marie Tomicic (det ska vara lite tecken ovanför c:na men jag hittade inga sådana).

Boken, anser jag, bör läsas av alla som har barn i som omgivning. Om man är förälder, mor/farförälder, förskollärare, har kompisar som har barn, mor/farbröder, mostrar, fastrar. Alla som någongång pratar med barn bör läsa den. 

En väldigt lättläst bok men som ger många tankeställare. 

 Helt ärligt så trodde jag att båda föräldrarna haft rätt till att vara med sina barn...
Det här citatet är något jag verkligen tänkt på. Nu ser inte ni det, men på sidan så stod det även om barns "skojbrottning" m.m. att det är oftare pojkar som brottas på skoj. Nu är ju det rätt så oskyldigt och alla pojkar som skojbrottas kommer inte att misshandla sin respektive när de blir äldre. Men ändå, någonstans så tänker jag ändå att de faktiskt lär sej hur våld kan användas i dessa lekar...
 Varje kapitel avslutas med en bra sammanfattning.


Jag låter bilderna tala för sej själva och uppmanar alla att läsa boken! För er som finns i min närhet lånar jag mer än gärna ut min bok.

2 kommentarer: