lördag 18 augusti 2012

Loppis och brännboll

Jag vet att jag många gånger har skrivit att jag är trött. Till största del beroende på att jag har småbarn och det därför kan bli lite si och så med sömnen. Denna kväll är jag också trött, väldigt trött. Men inte på grund av barnen utan helt beroende på mej själv. Kroppen känns som en kombination av ett marathonlopp (vet iofs inte exakt hur det känns men jag tror man är rätt mör i benen, och resten av kroppen också), ett tuff arbetsdag med massor av bra lärdomar och en krogrunda. Det känns som om jag gjort allt det idag. 

Det jag har gjort är att stå på Loppis på dagen (öppet imorgon också, jag blev inte av med allt så handla av bordet vid kiosken så blir jag glad) och sen spela brännboll. Loppisen tog nog på huvudet och fötterna och brännbollen på benen. Hjälp vad ont de gör! Jag springer verkligen aldrig. Jovisst med barnen men det är inte särskilt fort. Nu sprang jag inte särskilt fort på brännbollen heller, men jag försökte springa fort så nu har jag riktigt ont både framsida och baksida lår. Träningsvärk imorgon, javisst!

Roligt var också att Erik grejade lite med kameran och försökte lära mej och Robban en del saker så att vi inte behöver använda "puckoknappen" (autoläget) så mycket. Det brukar jag iofs inte gör men han visde lite hur vi kan gå ett steg längre. Han kommer behöva visa många gånger. 

Och så bad jag honom ta lite bilder på mej. Jag är ju fotografen i familjen så bilder på mej finns det inte så många av. 

Om det är Erik som behöver jobba på fotograferandet eller jag på modellandet låter jag vara osagt. Nu finns jag på bild iallafall!

Tyvärr inga bilder från själva brännbollen då alla fotografer var med och spelade. Någonstans blev det också lite fel för det blev lika, jag skulle ju vara med i det vinnande laget ju!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar